piątek, września 07, 2007

Nic DWA razy!



Nic dwa razy

Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole świata,
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

Wczoraj, kiedy twoje imię
ktoś wymówił przy mnie głośno,
tak mi było, jakby róża
przez otwarte wpadła okno.


Dziś, kiedy jesteśmy razem,
odwróciłam twarz ku ścianie.
Róża? Jak wygląda róża?
Czy to kwiat? A może kamień?

Czemu ty się, zła godzino,
z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
Jesteś - a więc musisz minąć.
Miniesz - a więc to jest piękne.

Uśmiechnięci, współobjęci
spróbujemy szukać zgody,
choć różnimy się od siebie
jak dwie krople czystej wody.
W. Szymborska


Piękny wiersz i piękna okolica- Mogilno :)

i bardzo dobry humorek!

7 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

alleluja i do przodu moja mała ;* boskie widoczki ;*

piątek, 7 września 2007 21:40:00 CEST  
Blogger Ank@ said...

to ostatnie zdjęcie jest super- serducho na niebie!
dziś z Przemkiem obserwowaliśmy cudne zjawisko - dym przebijający sie przez gałęzie drzewa na tle promieni światła z lampy za tym drzewem -brzmi sucho ale nas zamurowało -coś niesamowitego -piękne!!!! no się dobrały dwie artystyczne dusze :P

piątek, 7 września 2007 22:24:00 CEST  
Anonymous Anonimowy said...

z Przemkiem? ciekawe jakim? o nie odebrała mi (beczy) chwile ale artystyczna dusza?

sobota, 8 września 2007 10:08:00 CEST  
Blogger Ank@ said...

pomyśl!!!!
Artystyczny Przemek H!!! będzie w następnej notce- albo jeszcze następnej :)

sobota, 8 września 2007 12:21:00 CEST  
Anonymous Anonimowy said...

no normalnie męska wersja Oli B (lol) ratujmy Przemka (wiesz przed czym), bo do końca życia sobie nie wybaczę, że tego nie zrobiłyśmy lol
(Aniu rozkochaj go czym prędzej!!)

poniedziałek, 10 września 2007 12:47:00 CEST  
Anonymous Anonimowy said...

estera nie bądz taka do przodu bo Ci z tyłu zabraknie:p

poniedziałek, 10 września 2007 14:24:00 CEST  
Anonymous Anonimowy said...

no to mi pojechałaś!!!!! a jak mi z tyłu zabraknie to dobrze - zawsze stwierdziłam, że mam za duży tyłek ;)

środa, 12 września 2007 14:00:00 CEST  

Prześlij komentarz

<< Home